Fitness

Fitness


Gruppträning när det är som roligast

Barn och ungdom (upp till och med årskurs 6)


Gymnastik 3 till 6 år

Passet är fullt för vt 19, kontakta oss för mer info.

Gymnastik för förskolebarn. Här leker vi oss till kroppskontroll och motorik.

Det är kul att röra på sig!

Hinderbana 5 år till åk 1

Rolig träning med allt från kullerbyttor, balans, smidighet och teamarbete.

För barn mellan 5 år och årskurs 1.

KidsDance åk F-3


Dans för dig på lågstadiet (inkl. förskoleklass). Här leker vi medan vi tränar enkla grundsteg och rytm inom olika dansstilar, men också kondition, styrka och smidighet. Under en termin hinner vi med några olika enklare koreografier. Oftast har vi en uppvisning i slutet av terminen.

Hatha yoga morgon

Starta helgen med harmoni och styrka. Under passet tränar du både kropp och sinne genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation. Här tränar du på mellanstadiet tillsammans med vuxna.

Gymnastik åk F-2

Passet är fullt för vt 19, kontakta oss för mer info.

Gymnastik för dig som börjat skolan. Vi tränar kroppskontoll, kondition, styrka och smidighet genom lek och samarbete.

GladiatorKids åk F-4

Actionfylld och rolig träning där vi jobbar mer med kondition, styrka och smidighet. Passet innehåller även en del "gladiatorliknande" moment.

För barn som går i årskurs F till och med 4. 

KidsDance åk 4-6


Dans för dig på mellanstadiet. Här tränar vi olika grundsteg, moment och rytmer för att få prova på en bredd av dansstilar. Utifrån koreografier börjar vi nosa på olika sätt att uttrycka sig med dans. Vi tränar kondition, styrka, smidighet och rytmkänsla.

HIIT light

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Vi tränar styrka och kontidion växelvis på ett effektivt och roligt sätt. 

Här tränar du på mellanstadiet tillsammans med vuxna.

Vuxna (från årskurs 7)


HIIT

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Högintensiv träning som utförs i intervallform. Effektivt och roligt! Övningarna utmanar kroppens stabilitet, balans, styrka och uthållighet. Träning som fungerar!

HIIT light

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning med lite mindre komplicerade - men inte nödvändigtvis mindre ansträngande - övningar. Här är även ungdomar från mellanstadiet välkomna. 

Start UP 

Ett perfekt pass för dig som är ovan och vill komma igång och träna. Grunden är ett HIIT-pass, men mer tid läggs på instruktioner och inspiration till att hitta glädjen med träning. Som i alla pass tränar man utifrån sin egen förmåga.

Kom igång med oss!

Strong by Zumba

Ett funktionellt, musikdrivet träningspass i intervallform där vi  jobbar genom hela kroppen enbart med egen kroppsvikt. Passet är perfekt för dig som vill bli starkare, förbättra konditionen och som gillar att träna till musik, men utan att dansa.

Soma Move

En atletisk träningsform där du är barfota. Du tränar styrka, rörlighet, kondition och balans i olika mönster .

Rörelserna är inspirerade av yoga, gymnastik, funktionell träning och kampsport.

Zumba Fitness

Till en blandning av latinsk musik och pop dansar och tränar vi samtidigt. Grundsteg kombineras till en danskoreografi och snabba rytmer varvas med lugnare till konditions- och intervallträning.

Hatha Yoga

Hatha Yoga kan skapa balans mellan kroppen och sinnet genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation. Passar både nybörjare och dig som tränat lite yoga innan.

WeDance High

Med Zumban som bas dansar vi oss igenom detta pass. Tempot är högt och fokus ligger på glädje, rytm, kondition och koordination. Snabba rytmer blandas med lugnare till en konditions- och intervallträning.

Hatha yoga morgon

Starta helgen med harmoni och styrka. Ett lite mjukare pass än den traditionella Hatha Yogan. Här är även ungdomar från mellanstadiet välkomna. 

WeDance

För dig som vill träna WeDance i ett lite lugnare tempo och med lite enklare koriografi.   

Medicinsk Qigong

Långsamma och enkla rörelser, andning och meditation hjälper dig att få balans i sinnet och att slappna av. Träningen motverkar stress, stärker ditt immunförsvar och ökar koncentrationsförmågan.

LättGympa

Enkla rörelser, till musik, som övar upp balans, rörlighet, styrka och kondition.

CardioCykling

Motionscykling i grupp. Här tränar vi kondition, uthållighet men också styrka i intervaller. Vi cyklar i grupp men du bestämmer själv hur hårt du ska pressa dig. Att cykla är en skonsam träningsform för kroppen.

Styrkeboll

Styrka med boll där vi tränar stabilitet, balans och jobbar främst med musklerna runt ryggraden.

Lätt CardioCykling

En lättare form av CardioCykling. Vi tar det lite lugnare, och tränar kondition, uthållighet och styrka i intervaller.


© 2017 Sandby Träningscenter. Lundavägen 2, 247 34 Södra Sandby. Alla rättigheter reserverade.

Swish, 123 512 47 97. Bankgiro, 653-4788. Organisationsnummer, 802453-8715.