Fitness

 

© 2017 Sandby Träningscenter. Lundavägen 2, 247 34 Södra Sandby. Alla rättigheter reserverade.

Swish, 123 512 47 97. Bankgiro, 653-4788. Organisationsnummer, 802453-8715.

Fitness

 

Gruppträning när det är som roligast

Barn och ungdom (upp till 13 år)

 

Hinderbana

Actionfylld och rolig träning för barn mellan 6 och 10 år.

Gymnastik 7-10

Gymnastik för dig mellan 7 och 10 år. Vi tränar kroppskontroll och koordination genom lek och stationsövningar.

Familjeyoga

Här tränar barn (från 6 år) och förälder/vuxen tillsammans. Under passet tränar både barn och vuxen balans mellan kroppen och sinnet genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation.

Show Jazz

Dans för dig mellan 9 och 13 år. Vi blandar olika stilar ur det senaste från musikvideos och scen-framträden. Musik och koreografi varierar ständigt och du får en bred stil inom show/jazz och funk. Vi tränar presentation, aniktsuttryck, koordination och sceniskt framförande. Vi dansar i teknikskor för jazz/jazzsneakers.

Kurs på 10 gånger.

Fys för unga

Fysträning för dig mellan 9 och 13 år. Här tränar vi styrka, smidighet och uthållighet i intervaller på ett lekfullt sätt med inspiration från funktionell träning.

Show Kids

Rytmkänsla och dansglädje för dig mellan 6 och 8 år! Vi tränar på olika rörelsekombinationer och lär oss en koreografi inriktad på uppträde. Vi övar både teknik och scennärvaro samt utstrålning.

Vi tränar i mjuka dansskor/mokasiner (ej gymnastikskor).

Kurs på 10 gånger.

I samarbete med

Gymnastik 4-6

Gymnastik för barn mellan 4 och 6 år. Fokus ligger på rörlighet och lek.

Vuxna (från 14 år)

 

Strong by Zumba

Ett musikdrivet, funktionellt träningspass i intervallform där vi jobbar genom hela kroppen enbart med egen kroppsvikt. Passet är perfekt för dig som vill bli starkare, förbättra konditionen och som gillar att träna till musik, men utan att dansa.

Hatha Yoga

Hatha Yoga kan skapa balans mellan kroppen och sinnet genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation. Passar både nybörjare och dig som tränat lite yoga innan.

Start UP

Ett perfekt pass för dig som är ovan och vill komma igång och träna. Vi tränar enklare övningar i grupp, alla utifrån sin förmåga.

Kom igång med oss!

LättGympa

Enkla rörelser, till musik, som övar upp balans, rörlighet, styrka och kondition.

HIIT / Tabata

Allsidig träning där varje träningsrunda innehåller ett antal repetitioner som vi utför i 30/20 sek med vila i 15/10 sek mellan varje repetition.

Familjeyoga

Här tränar du tillsammans med ditt barn (från 6 år). Under passet tränar ni båda balans mellan kroppen och sinnet genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation.

Zumba Fitness

Till en blandning av latinsk musik och pop dansar och tränar vi samtidigt. Grundsteg kombineras till en danskoreografi och snabba rytmer varvas med lugnare till kontitions- och intervallträning.

Styrkeboll

Styrka med boll där vi tränar stabilitet, balans och jobbar främst med musklerna runt ryggraden. Pilates där vi jobbar med övningar på golvet. Styrka med lite dans, vi använder hantlar, och går också ner på golvet och gör styrkeövningar.

Box

Konditionsträning med inslag av styrkeövningar inspirerad av thaiboxning. Vi använder mitsar och jobbar med slag, spark, knän och armbågar varvat med andra övningar.

Soma Move

En atletisk träningsform där du är barfota. Du tränar styrka, rörlighet, kondition och balans i ett enda flöde.

Rörelserna är inspirerade yoga, gymnastik, funktionell fysträning och kampsport.

Zumba Gold

För dig som vill träna Zumba i ett lite lugnare temop och med lite enklare koreografi.

Medicinsk Qigong

Långsamma och enkla rörelser, andning och meditation hjälper dig att få balans i sinnet och att slappna av. Träningen motverkar stress, stärker ditt immunförsvar och ökar koncentrationsförmågan.

CardioCykling

Motionscykling i grupp. Här tränar vi kondition, uthållighet men också styrka i intervaller. Vi cyklar i grupp men du bestämmer själv hur hårt du ska pressa dig. Att cykla är en skonsam träningsform för kroppen.

Lätt CardioCykling

En lättare form av GruppCykling. Vi tar det lite lugnare, och tränar kondition, uthållighet och styrka i intervaller.