Fitness

Barn och ungdom (upp till och med årskurs 6)         




Barngympa 3 till 5 år

Gymnastik för förskolebarn. Här leker vi oss till kroppskontroll och motorik.

Det är kul att röra på sig!

Barngympa har begränsat antal platser kolla med kansliet så att det finns plats.

KidsDance åk F-3


Dans för dig på lågstadiet (inkl. förskoleklass). Här leker vi medan vi tränar enkla grundsteg och rytm inom olika dansstilar, men också kondition, styrka och smidighet.

Löpträning

Nivåanpassad gruppträning för dig som gillar att springa.

Från åk 4 till vuxen

Gymnastik åk F-2

Gymnastik för dig som börjat skolan. Vi tränar kroppskontoll, kondition, styrka och smidighet genom lek och samarbete.

Gymnastik har begränsat antal platser kolla med kansliet så att det finns plats.

KidsDance åk 4-6


Dans för dig på mellanstadiet. Här tränar vi olika grundsteg, moment och rytmer för att få prova på en bredd av dansstilar. Utifrån koreografier börjar vi nosa på olika sätt att uttrycka sig med dans. Vi tränar kondition, styrka, smidighet och rytmkänsla.

HIIT

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Högintensiv träning som utförs i intervallform. Effektivt och roligt! Övningarna utmanar kroppens stabilitet, balans, styrka och uthållighet. Träning som fungerar!

Från åk 4 till vuxen.

HIIT light

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Vi tränar styrka och kontidion växelvis på ett effektivt och roligt sätt. 

Från åk 4 till vuxen.

Vuxna (från årskurs 7)


HIIT

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Högintensiv träning som utförs i intervallform. Effektivt och roligt! Övningarna utmanar kroppens stabilitet, balans, styrka och uthållighet. Träning som fungerar! 

Från åk 4 till vuxen.

Löpträning

Nivåanpassad gruppträning för dig som gillar att springa. 

Från åk 4 till vuxen.

Soma Slow/Mind

I ett lugnt flödande tempo tränar du stående och barfota. Andningen är en naturlig del i rörelserna. Här går vi inte ner på golvet. Du tränar rörlighet, balans, smidighet, styrka och sinnesnärvaro.

Från åk 7 till vuxen.

Utefys

Innehåller en kombination av olika yoga- och meditationstekniker.

Från åk 7 till vuxen.

HIIT light

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning med lite mindre komplicerade - men inte nödvändigtvis mindre ansträngande - övningar.

Från åk 4 till vuxen.  

Step

Ett glädje- och fartfyllt pass med Stepbrädan som extra utmaning. Här tränar du kondition, koordination och styrka till musik. 

Från åk 7 till vuxen.

Soma Move

En atletisk, svettig men också mjuk  träningsform där du är barfota. I mönster av olika rörelser flödar man fram med kroppen som verktyg. Andningen är en naturlig del av rörelserna. Man är stående men också nere med händer och fötter på golvet. Du tränar styrka, balans, smidighet, kondition och närvaro. 

Från åk 7 till vuxen.

Yoga

Innehåller en kombination av olika yoga- och meditationstekniker.

Från åk 7 till vuxen.

Lätt CardioCykling

En lättare form av CardioCykling. Vi tar det lite lugnare, och tränar kondition, uthållighet och styrka i intervaller.

Från åk 7 till vuxen.

Styrkeboll

Styrka med boll där vi tränar stabilitet, balans och jobbar främst med musklerna runt ryggraden.

Från åk 7 till vuxen.

TorsdagsGympa

Enkla rörelser, till musik, som övar upp balans, rörlighet, styrka och kondition.

Från åk 7 till vuxen.

WeDance

För dig som vill träna WeDance i ett lite lugnare tempo och med lite enklare koriografi.

Från åk 7 till vuxen.

WeDance High

Med Zumban som bas dansar vi oss igenom detta pass. Tempot är högt och fokus ligger på glädje, rytm, kondition och koordination. Snabba rytmer blandas med lugnare till en konditions- och intervallträning.

Från åk 7 till vuxen.

Zumba Fitness

Till en blandning av latinsk musik och pop dansar och tränar vi samtidigt. Grundsteg kombineras till en danskoreografi och snabba rytmer varvas med lugnare till konditions- och intervallträning.

Från åk 7 till vuxen.